Djur

Ibland får jag frågan varför jag kallar mig Jesperkatt trots att jag inte har någon katt. Själv tycker jag inte det är så konstigt, men eftersom folk undrar kam jag väl förklara ändå.

Det är helt enkelt så att jag älskar katter. Och andra djur också för den delen. Skälen till varför jag inte har någon katt är flera. Dels för att Mr.F också tycker mycket om katter och om vi hade en skulle vi bråka om den hela tiden, vem som skulle få gosa med den och sånt. Dels för att skulle jag skaffa en skulle jag nog inte nöja mig där, det skulle bli så himla många antagligen! Och då måste jag flytta till hus först. Sen så är det ju faktiskt så att jag redan har massa husdjur. Alla gosingar! Dom har jag ju fullt upp med!

Vanligtvis när man sitter och spelar wow eller nåt annat coolt spel kan det kännas lite ensamt. Då brukar jag hämta Hugo. Han är från Töcksfors tror jag, men jag fick honom när jag var i Budapest. Han brukar sitta på mitt huvud när jag spelar i alla fall. Såhär ser det ut:

20131001-132606.jpg

Se, vad bra! Man får både sällskap och blir lite varmare!

Jag tycker alltså att det funkar minst lika bra med gosedjur som med riktiga djur. Gosedjuren gör mer som man vill också, och det gör inget om man tappar dom. Det är ju bra!

XOXO// Jesperkatt

Kommentera

