Ojsan hoppsan!

Hejsan bloggen och alla coola läsare!

Nu var det väldigt väldigt väldigt längesedan jag bloggade. Men seriöst, det är svårt att få tid till sådant när man har så fullt upp som jag har. Och det vet ni ju redan. Att jag har fullt upp alltså. Men sedan sist har allt varit bra med mig i alla fall. Livet har rullat på så att säga och nu är det vår.

I och med att våren kommit har också saker börjat växa. Och vi har fått brev från hyresvärden. Fixa i trädgården, annars kostar det 2500 kronor. Stod det i brevet. Så vi fick helt enkelt gå ut och fixa. Det tog ungefär 4 timmar, eller 3. Jag vet inte. Såhär såg det ut i alla fall:

Jag klipper gräset, Mr.F (som faktiskt ser väldigt mycket ut som en Mr just här, jag är dålig på att rita kvinnliga figurer) blockar i löv i en sopsäck och RoomieDaniel tar bort mossa från plattorna.

Efter alla timmars slit hade vi i alla fall fått ihop 10 sopsäckar med löv och andra grejer och sett minst två igelkottar varav en hade en gigantisk fästing.

Och inte för att skryta men alltså. Jag fattar inte riktigt varför de andra ens var med och ”hjälpte till”. Jag gjorde typ allt. Eftersom jag är starkast fick jag kratta och klippa gräset. Jag fick såklart också slänga i allt (utom det lilla Mr.F håller i på bilden då) i sopsäckarna, de andra orkade inte det heller. Så jag känner i alla fall att jag har tränat mina muskler och också bättrat på brännan en hel del. Ni ska bara se mig!

Ha det så bra mina coola läsare. Vi hörs nog en annan gång också.

Kommentera

