Standard

Tenta-p-tips!

Tjena!
Tenta-p är här! Gött för vissa, jobbigare för andra. Själv har jag en del att plugga, tenta på fredag och tenta i måndags. Men det går nog vägen!

Mitt allra viktigaste och faktiskt seriöst tips till er är att ta det lugnt när man tar det lugnt. När du opluggar, låt dig själv oplugga då! Och fokusera på oplugget när det behövs istället.
Men ja, här får ni se lite olika grejer jag brukar göra när jag pluggar:

Spela roliga spel! Och då menar jag inte döda-skjuta-blod-spel. Utan roliga spel. Helt enkelt. Själv har jag hittat ett alldeles utmärkt spel, sea stars. Finns gratis på AppStore för den som är intresserad.

20111213-222219.jpg

Här ser ni när jag spelar med min favoritkaraktär S:t Jaques. (uttalas som det stavas)

Om man tycker att roliga spel är tråkiga kan man istället laga mat. Jag har faktiskt blivit en hejdundrande kock på senaste tiden! Jag kollade på masterchef USA några gånger och blev sinnessjukt inspirerad. Så ja, det skulle inte alls förvåna mig om jag faktiskt skulle vinna masterchef, om jag nu var med och tävlade då också..

Härom dagen gjorde jag i alla fall en alldeles egen BBQ-sås. SKITGOD!!!!!! Både min roomie och Mr.F prisade mig som tusan efter de smakat på den, och ja. Jag kan väl säga att jag smakat på sämre saker. Se här hur den ser ut:

20111213-222623.jpg

Ja, den ser mest brun ut. Vilket den också är. Men god också!

Annars, om man vill slippa tentaångest och behöver lite lugn och ro kan man alltid gosa med sina gosedjur. Jag brukar låta mig inspireras av dog fort ( vet ni inte vad det är, Googla på det!) och bygga fort och hus till Gosefrrkatthund och Pär. Dom älskar det!! Här är ett av de enklaste forten jag byggt:

20111213-223136.jpg

Men visst ser Per nöjd ut!!

Och börjar gosingarna bråka, vilket de såklart gör ibland, den ena är ju katt och den andra hund, så brukar jag slå dom jättehårt mot väggen! HAHAHAHAHAHA!
God snart Jul
//Jesperkatt

Kommentera

