Standard

Om man har tråkigt…

Hej alla där ute!
Jag tänkte ge er lite tips på vad man kan göra om man har tråkigt. För det har jag just nu. Ibland när jag har tråkigt brukar jag spela tråkiga dataspel, men det är inte så kul så jag har tråkigt istället. I alla fall, om man nu har tråkigt och vill ha roligt istället så kan man göra lite olika saker, se här!

1)man kan dansa! Sätt på några låtar från topplistan på spotify och dansa loss. Helst ska du vara ensam eller med någon som skäms över dig, då är det verkligen som roligast! Och om man är lite trött och inte riktigt orkar dansa och röra på kroppen så värst mycket så kan man stanna i sängen, sätta på musiken och dansa i sängen, liggandes. Skitkul!

2)man kan roa andra människor! Det brukar jag göra med diverse felsägningar. Till exempel härom dagen när jag satt och spelade cut the rope ( fruktansvärt roligt spel för övrigt) så kunde man ändra gravitationen så att godisbiten åkte åt det andra hållet. Då sa jag ”det är så roligt med graviditet!”. Ett alldeles utmärkt sätt att roa andra på, och blir andra roade blir man ofta det själv också. Lite får man väl bjuda på sig eller!?

3)man kan klä på sig lite häftiga kläder och gå ut på stan och leka att man är kändis. Ibland tar jag på mig ett par supertajta läderbrallor, svarta solglasögon, myggjagare och min skinnpaj och strosar runt på stan och ser allmänt tuff ut. Såhär ser min skinnpaj och mina myggjagare ut:

20111111-194657.jpg

20111111-194651.jpg

4) man kan bygga fina saker av skräp man har hemma. Till exempel om man har en toarulle och lite färgpennor och lite ståltråd och papper såklart så kan man göra ett jättefint djur! Det är bara att tejpa och måla lite så kan man få till nästan vad som helst, se här vad jag har gjort!

20111111-210047.jpg

Den här gjorde jag för att gosefrrkatthund skulle få en kompis. Se vad fin den blev! Om ni själva vill ha en sådan här katt, eller något annat djur också för den delen så är det bara att skriva till mig i kommentarfältet vad ni vill ha så gör jag det åt er! Jag tar 20kronor per djur så ni vet det.

Ha en bra kväll!
Hoppas ni kommer på något roligt att göra nu.
//jesperkatt

One thought on “Om man har tråkigt…

Kommentera

